Żółtko zawiera łatwo przyswajalne i pełnowartościowe białko. Dwa jajka mają go tyle, co kotlet schabowy:12 gramów. Białko jest substancją budulcową, którą przyswajamy aż w 94 procentach.

Czy zatem po zjedzeniu białka, powinniśmy wzgardzić nieco gorszym żółtkiem? Ależ nie, ponieważ żółtko ma także mnóstwo witamin: A, D, E, K oraz wiele składników mineralnych. Gorsze jest tylko za sprawą cholesterolu, a więc powinny go unikać jedynie osoby mające problemy z krążeniem. 300 mg cholesterolu, które zawiera żółtko to dopuszczalna dawka dziennego zapotrzebowania. Nie powinni jej przekraczać chorzy na miażdżycę. Natomiast białko mogą już spożywać bez ograniczeń.

Co dla kogo
Dla dorosłych 0,8 g białka na każdy kilogram masy ciała spokojnie wystarczy. Sportowcy potrzebują nieco więcej – 1,7 g. Kobiecie średniej budowy niezbędne jest 48 g białka na dzień: taką ilość znajdziemy w 2 dużych jajkach. Pamiętajmy, że jajka znajdują się w wielu produktach spożywczych, m.in. makaronie, ciastach, pączkach, a więc planując dzienny jadłospis, miejmy to na uwadze.

I na koniec: czy wiecie o tym, że bez szkody dla zdrowia możemy zjeść 5 jajek tygodniowo?
Smacznego jajka!